IN ONZE WERKWIJZE VRAAGT DIT VAN ONS:
- Luisteren naar de zorgvragen.
- Welke vraag stelt de zorgvrager ons?
- Is er een vraag achter de vraag?
- Welke ruimte heeft de zorgvrager nodig?
- Zorgvragers zijn niet altijd even duidelijk in hun communicatie, dit vraagt om een scherp signalerende begeleiding.
- Onderling respect zorgt voor vertrouwen.
- Competentie- en ontwikkelingsgericht werken.
- Het bieden van Rust, Regelmaat, Ruimte en Reinheid.
- Gebruik maken van de kennis en ervaringen van de ouders/wettelijk vertegenwoordigers, zij zijn de ervaringsdeskundigen.
- “Echt mogen en kunnen zijn” zorgt voor een “puur contact” wat resulteert in een veilige verbinding.
DIT ZORGT ERVOOR DAT ZORGVRAGERS:
- Zich op alle gebieden veilig, gelukkig en goed voelen.
- Prettig wonen/werken en zelf over hun bezittingen kunnen beschikken.
- Contact hebben met familie, vrienden en anderen.
- Zelf keuzes maken.
- Zichzelf ontwikkelen.
- Deelnemen aan de maatschappij door hun werk, activiteiten en vrijetijdsbesteding.
“EEN ZO NORMAAL MOGELIJK LEVEN LEIDEN!”